De kop is eraf - Reisverslag uit Hammerstein, Namibië van Kim Peter - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Hammerstein, Namibië van Kim Peter - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 Juli 2011 | Namibië, Hammerstein

Hallo allemaal,

Het begin van ons 3 maanden durende avontuur in Zuidelijk Afrika is eindelijk van start gegaan. Na een lange vlucht vanaf Brussel via Istanbul en Johannesburg zijn we zondagmorgen (24/7) uiteindelijk in Kaapstad aangekomen. Nadat we onze bagage hebben opgehaald, worden we al snel verwelkomd door Gerard en Thea die ons, samen met Bob, van het vliegveld zijn komen halen. Al tijdens de landing bleek het erg hard te waaien en het was voor ons dan ook geen overbodige luxe om bij het naar buiten lopen een warme jas aan te trekken. Nadat we de huurauto hebben opgehaald kunnen we vertrekken naar ons “guesthouse”, welke gelegen is aan de voet van de Tafelberg.
De rest van de dag hebben we een beetje kennis kunnen maken met de stad en ’s avonds een heerlijk hapje gegeten in “Waterfront”, het haven- en winkelgebied van Kaapstad. Onze nacht hebben we heerlijk in een echt bed kunnen doorbrengen, wat ons beter beviel dan de vliegtuigstoelen van de nacht daarvoor.

De volgende dag beginnen we met een heerlijk ontbijt, waarna we weer vertrekken richting “Waterfront”. Van hieruit vertrekt de boot richting Robbeneiland, het eiland waar Nelson Mandela 18 jaar gevangen heeft gezeten.
De wind is inmiddels gaan liggen, dus gelukkig is er weer een bootverbinding naar het eiland.
Ondanks dat dit een erg toeristische plek is geworden, is het de moeite waard om een keer te bezoeken.
Bij terugkomst van het eiland begeven we ons richting guesthouse en maken ons op voor een diner bij de Italiaan, samen met Bob en Ingrid om ze te bedanken voor al de goede zorgen.

Dinsdag (26/7) is alweer onze laatste dag in Kaapstad. Na het regelen van onze visa voor Mozambique vertrekken Kim en ik per auto naar Paarl. Deze stad staat samen met Stellenbosch bekend om z’n lekkere wijn.
We gaan een wijnboerderij bezoeken waar we een wijnproeverij gaan doen.
Na 8 verschillende soorten wijn met de bijbehorende kaas (voor Kim) te hebben geproefd, besluiten we enkele van de lekkerste soorten mee te nemen voor onze reis naar Namibië.

Woensdag is het vroeg opstaan en onze spullen inpakken. We hebben een lange rit van bijna 600 km voor de boeg, richting Namibië.
We zullen vandaag via de westkust tot vlak voor de grens met Namibië rijden en overnachten in Okiep, een klein plaatsje waar voornamelijk doorreizers verblijven.

Nadat we de nacht in Okiep hebben doorgebracht, worden we met regen wakker. We zijn vroeg opgestaan voor het ontbijt en daarna laden we de auto in voor het vertrek richting Vioolsdrif, de grensovergang tussen Zuid-Afrika en Namibië.
Eenmaal aangekomen in Namibië blijkt het landsschap compleet anders dan in Zuid-Afrika, je ziet meteen dat je in een ander land aangekomen bent.
We rijden langs de Orange-river naar onze eerste overnachtingsplaats in Namibië, de Norotshama-lodge. Na een heerlijke maaltijd en een gezellig potje kaarten met z’n vieren gaan we moe maar voldaan onze eerste nacht doorbrengen in Namibië.

De volgende dag (29/7) blijkt dat het weer zich gelukkig verbeterd heeft, we kunnen opstaan met een heerlijk zonnetje. We vervolgen onze reis naar Ai-Ais, een plaatsje in de Fish River Canyon, dat bekend staat om z’n natuurlijke bronnen. We kunnen hier ’s middags genieten in het heerlijke warme water.

’s Morgens verlaten we Ai-Ais weer en gaan naar onze volgende stop-plaats; Helmerighausen. We rijden het Canyon gebied weer uit en komen aan in een uitgestrekt woestijngebied; de Namib-woestijn. Je kan hier uren rijden zonder ook maar iemand tegen te komen. In de middag komen we aan bij de lodge en voor het avondeten lopen we een berg op, waar we kunnen genieten van een prachtige zonsondergang. Verder is in deze ‘dorpen’, bestaande uit slechts een paar gebouwen werkelijk niets te doen en je vraagt je af hoe de mensen hier hun dagen vullen.

Tot zover onze eerste week in zuidelijk Afrika.

Groetjes Gerard & Thea, Kim & Peter

• 01 Augustus 2011 - 12:22

Natasja:

Hi Kim, Peter, Thea en Gerard.
    Tjonge, jullie eerste week zit er alweer op. Zo te lezen hebben jullie al heel wat kilometertjes erop zitten.
    Veel plezier nog de komende tijd. Geniet ervan. We volgen jullie op de voet.
    Liefs, Natasja, Roger en Mila

• 01 Augustus 2011 - 15:36

Anke:

Heerlijk is het kernwoord lees ik zo. Nou, heerlijk toch! ;)

Snel nog eens skypen?

Liefs xx Anke

• 01 Augustus 2011 - 16:23

Robby & Jolanda:

Hey Kim, Peter,Thea en Gerard!

Mooie foto's en reisverslag!
    Super dat het goed met jullie gaat.
    Heel veel plezier nog en tot schrijfs.
    Groetjes Robby En Jolanda
    xxxxx

• 01 Augustus 2011 - 18:39

Margriet En Harrie :

Hallo Kim, Peter, Gerard en Thea

Wat heerlijk om al die weken deze reis te maken. In Kaapstad hebben we ook gegeten en rondgesjouwd in Waterfront en we zijn ook naar Robbeneiland geweest. Dan spreekt het nog meer tot je verbeelding. Mooie en vriendelijke stad! Nog een hele fijne vakantie gewenst!

• 03 Augustus 2011 - 08:19

Lay En San En Xanthy:

Hi Family! Wat een leuke (herkenbare) verhalen, mooi hoor. Alleen Namibie is helemaal nieuw voor me dus ik ben erg benieuwd naar alle komende verhalen. Geniet er lekker van en doe voorzichtig! Dikke kus vanuit HHW :-)

• 03 Augustus 2011 - 19:34

John (VDE):

Ha Peter en reisgenoten,

eerste keer ingelogd, meteen fraaie plaatjes en dito verhalen. Dat belooft nog veel moois.

Genieten maar!

• 03 Augustus 2011 - 21:12

Agnes En Wiel Hebben:

Wat fijn dat jullie het prima naar jullie zin hebben. geniet er nog van, groetjes Agnes en Wiel.

• 05 Augustus 2011 - 21:52

Pieter En Lucia:

Hee allemaal,

Geweldige foto's,en leuk verslag.
    Wij zijn vandaag terug uit Zwitserland,
    hebben erg genoten. We verheugen ons op jullie volgend verhaal........lieve groetjes Pieter en Lucia

• 06 Augustus 2011 - 11:33

Bart,Maria,Rian,Inge:

Mooi verslag en mooie foto's. We zullen jullie volgen. Nog fijne weken/maanden en pas goed op jullie zelf.

• 07 Augustus 2011 - 12:13

Francis:

Wat een vet romantische foto met die zonsondergang. Daar zit toekomst in, dat zie je zo. We hebben jullie enorm gemist gisteren tijdens ons tapasfestijn maar we hebben het toch maar gezellig gemaakt;-) Anke heeft de familie-eer goed verdedigd dus jullie hoeven je geen zorgen te maken. Mooie foto's, mooie verhalen, ik kijk uit naar meer!

Liefs Francis

• 08 Augustus 2011 - 18:01

Jeannette En Ton:

Fijn te lezen en te zien dat jullie zo genieten. Rob heeft ons aangemeld! Dus hier onze dealtje.
    Liefs Ton en Jane

• 10 Augustus 2011 - 16:52

Juul:

Hoi Kim&Peter!! Echt super om te lezen, ben stikjaloers ;) Maar fijn dat wij mogen meegenieten in tekst en beeld! Zal ik pap zeggen dat hij af en toe over de schutting water sproeit? ;) Amusatie! xx Juul